Citara & Molly Hopping Citara & Molly

lørdag 20. september 2008

Jaktdag uten flåing

Ja, da ble det en jaktdag uten flåing, desverre.

kl. 08.00 var alle på jaktlaget, som skulle være med, samlet i gården vår. Det ble fordelt poster og strøyere. jag, pappa, Arne R og Harald skulle strøye det første strøyet. Det var egentlig meningen at JohanR skulle og bli med, men han lå og sov xD

Det første strøyet var i ulent terreng, men jeg frydet meg, siden jeg elsker å gå i ulent terreng. De andre var ikke helt enige.. Vi så ferske elgspor og elgdritt. Plutselig var det en elg som stod på myra. Jeg var ikke høyt nok oppe, så jeg fikk ikke se den =/ Men jeg oppdaget en DIGER fuglekasse xD Den var kjempe diger, med et stort hull..

Da vi var ferdige med strøyet, gikk vi ned til postene. Der fikk vi høre at det var en som hadde sett 4 elger, de hadde ikke brydd seg så mye, bare gått og "snakket".

Andre støyet, var uten hell det og, men det dukket opp 2 rådyr. Fikk ikke sett hvilket kjønn de var, siden de løp så raskt.

Siste strøyet var jeg med og posterte. Det var bare et kort strøy.Strøyerne jagde opp en elg. Jeg, som satt og spiste rett i koppen, ventet spendt, men den kom ikke til oss.

Men det ble en fin dag likevell, en våt dag. Jeg var våt fra føttene til knærne ;P

Nå farer det vei til Åsheim =)

3 kommentarer:

Ane-Mathilde sa...

Jeg har også lyst til å være med på sånn :)

Anonym sa...

d bruke somregel aa vaer store hull i store fuglekassa!

Hanna Marie sa...

hehe Marthe xD